Woesdag 1 april - Reisverslag uit Naruto, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu Woesdag 1 april - Reisverslag uit Naruto, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu

Woesdag 1 april

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip

02 April 2015 | Japan, Naruto

Woensdag 1 april.
Japans grapje... Want ook hier kennen ze 1 april als dag om elkaar in de maling te nemen. Maar zoveel humor hebben die jappen nu ook weer niet. Ik ben bang dat ze daar net even te beleefd voor zijn. Ben de hele dag op m'n hoede geweest maar niets gebeurd.
Vandaag met een wat lichtere rugzak op pad. De eigenaar van ons laatste onderkomen heeft een deel van de inhoud van mijn rugzak met de auto naar het nieuwe onderkomen van vannacht gebracht. Ik hou graag m'n rugzak bij, zodat ik alles bij de hand heb. M'n wandelmaatjes nemen vandaag alleen een klein tasje mee. Mijn rugzak is zeker 5 kilo lichter. Wat een genot! De dag begint regenachtig. Het is net nog te doen zonder regencape. Na een uurtje begint de klim naar tempel 27. Een klim van ongeveer 3 km naar een hoogte van 500 meter. Het begin is redelijk te doen maar hoe verder we vorderen hoe steiler de paden. Tegen de tijd dat we boven zijn, ben ik drijfnat van het zweet. Gelukkig stond er weer een van de vele automaten met onder andere koffie op ons te wachten. Hier een half uurtje opgedroogd en de tempel bekeken. Mooi gebouwen complex zo boven op de berg. Helaas geen uitzicht omdat de bewolking te laag hing. Op de terugweg zagen mijn Japanse vriend en ik een prachtige oranje slang! Die zou het met het WK ook goed gedaan hebben. Knal oranje! De eerste slang. Ik kreeg al weer kippenvel..... echter..... toen we dichterbij kwamen bleek het een sinaasappelschil te zijn, in z'n geheel afgepeld, hangend over een boomtak.... Inmiddels weet ik dat het niet het seizoen is om slangen te zien. Ze liggen nog lekker te slapen en komen eind april of begin mei pas tevoorschijn. De temperatuur moet boven de 25 graden liggen. Ik zeg, lekker laten slapen en zeker niet wakker maken!!
Geluncht aan zee en vandaag al na 21km in Aki aangekomen de plaats waar we vannacht slapen in Yamayo-Ta Ryokan. Eerst nog even bij de Japanse mediamarkt "KS" geweest. De massagestoelen, daar wilden we wel een demonstratie van. Dat werd geregeld! Wat een feest! Daarna op weg naar het hotel nog een klompje kunnen slijten. Een eigenaar van een kledingzaak hield ons staande. Zijn dochter werd erbij geroepen en dit bleek een schat van een vrouw te zijn die afkomstig was uit Tokyo. Ze was hier op bezoek bij haar ouders en sprak vloeiend Engels. Ze wilde alles weten over onze reis en we kregen een heerlijk zelfgebakken broodje als Ossettai. Haar dochter van een jaar of 8 vond het allemaal machtig interessant en besloot mij nog een schelp uit haar vers van het strand gehaalde verzameling schelpen te geven. Wat een schat. Dus een klompje als dank en dat was wederom een schot in de roos!
In het hotel weer het standaard verhaal. Gezamenlijk bad en overheerlijk diner. Morgen 25km, op een dag dat de kersenbloesem op z'n mooist is.. Ik hoop eindelijk weer een hotel met WIFI zodat ik jullie weer eens een beetje kan bijpraten.

  • 02 April 2015 - 10:11

    Linda:

    Fijn om weer wat van je horen,ik maakte me al zorgen ;)
    En onder een genot van een heerlijk bakkie genoten van jou verslagen,ik hoop dat je kwaaltjes snel verdwijnen.
    Je heb nog een lange weg te gaan,en ik verheug me alweer op je volgende verslag.
    Groetjes.

  • 02 April 2015 - 10:16

    Willem En Renny:

    Al die baden - straks ben je helemaal doorweekt - ha ha ha - kan me voorstellen dat dit heerlijk is na een dag ploeteren - hoop dat de pees in je been niet verder parten gaat spelen - foto's zijn prachtig - zet hem op he - tempo is goed

  • 02 April 2015 - 12:03

    Ingrid En Joop:

    De boel niet forceren hè. Voorzichtig met dat been!!!!!! Voor de rest heb je ons weer gelukkig gemaakt vanmorgen. Lekker een bakkie op bed en even kijken hoe ons broertje het maakt. Wat een ontzettend mooi land is het toch. We hebben genoten van de foto's. SUCCES VERDER!!!!!!

  • 02 April 2015 - 13:07

    Carla:

    Hoop dat je pees zich goed gaat houden, want herstel van een pees kan lang duren.....!
    Het zou misschien ook geen slecht idee zijn om inderdaad een rustdag in te bouwen, maar ja, jou kennende: dat kan altijd nog!
    Hoe moet dat nou straks thuis weer met dat badderen, denk toch dat Dennis de sigaar is.....

  • 02 April 2015 - 21:46

    Carolien En Co:

    He kanjer wat fijn weer een teken van leven van je te zien.
    "Loop" jezelf niet voorbij hoor!
    We hebben weer genoten van je mooie foto's en je verslagen.
    ZET HEM OP verder.
    groetjes van ons

  • 03 April 2015 - 09:14

    Yvonne:

    Goh, wat een prestatie, joh...steile paden beklimmen met zo'n rugzak. Ik word al moe van mijn rugzak voor mijn werk...die is nog geen vijf kilo in totaal...Gelukkig daarna relaxen...mooie foto's...

  • 03 April 2015 - 12:48

    Herman:

    Mooie 1 april grap die slang! Lol. Hadden ze je toch een beetje op de kast...
    Je zit alweer bijna op 2 weken, wat gaat dat snel!!

    Succes en ik hoop dat je blaar en pees snel beter zijn, dat loopt een stuk prettiger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Naruto

Japan, 88 tempels van Shikoku

Afgelopen jaar via de Camino Francess naar Santiago de Compostella gelopen. Thuis gekomen met een gevoel waar ik de hele wereld mee aan kon. Helaas bleek mijn wereld waarin ik verwachtte thuis te komen niet meer te bestaan. Een donderslag bij heldere hemel. Dus alle plannen aan de kant en alle energie gebruiken om een scheiding tot een goed einde te brengen. Na 5 lange maanden was dit een feit.

En dan...scheiding is rond en ik zit redelijk in m'n vel. Het leven gaat door, ik doe m'n best er het beste van te maken maar ben de laatste tijd super emotioneel....

Dus er moet iets gaan gebeuren...dat gevoel en de energie dat ik had opgebouwd in Spanje was onbeschrijfelijk. Als ik dat nog een keer terug kan krijgen....
Nagedacht over een tweede Camino, misschien Camino del Norte of toch maar de via Roma.... Of nog een keer hetzelfde als vorig jaar, de Camino Francess, zou dat weer zo mooi worden?
Tijdens de camino vertelde een van de medepelgrims over de 88 tempels van Shikoku... Japan.... Dat is een enorme uitdaging, zeker als je in tegenstelling tot vorig jaar, deze reis zonder je maatje gaat maken omdat hij nooit zo lang in een vliegtuig gaat zitten...

Afijn, na een paar weken wikken en wegen de knoop doorgehakt. Vrij gevraagd en een ticket besteld.... Japan, Shikoku, 88 tempels, 7 weken en een route van 1200km. 20 maart vertrek!

De gevoelens zijn gemixt. Heel gaaf dat ik dit mag en kan doen! Aan de andere kant ook heel spannend. Er lopen slechts een 1000 man per jaar deze route. (In tegenstelling tot de Camino waar alleen in augustus van vorig jaar al 52000 mensen in Santiago zijn aangekomen) De rest van de mensen die de tempels bezoeken doen dit per auto, trein, bus of fiets. Er wordt weinig Engels gesproken, de bewegwijzering is slecht, mijn Japans gaat niet veel brengen, etc, etc. Oftewel een heel groot avontuur vol onzekerheden en uitdagingen. Dat het maar snel 20 maart mag zijn!!

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2015

Donderdag 7 mei

07 Mei 2015

Woensdag 6 mei

06 Mei 2015

Dinsdag 5 mei

05 Mei 2015

Maandag 4 mei

04 Mei 2015

Zondag 3 mei
Philip

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 18082

Voorgaande reizen:

20 Maart 2015 - 08 Mei 2015

Japan, 88 tempels van Shikoku

Landen bezocht: