Zaterdag 4 april - Reisverslag uit Kōchi-shi, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu Zaterdag 4 april - Reisverslag uit Kōchi-shi, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 4 april

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip

05 April 2015 | Japan, Kōchi-shi

Vandaag zoals in t vorige verslag al gemeld, een eerste welverdiende rustdag. Kochi is een leuke stad om een dagje langer te vertoeven. Nadat ik 's morgens Mikomoto en Rie had uitgezwaaid, ben ik de ochtend verder met m'n IPad door gekomen? Foto's bijgewerkt, verslag geschreven en de was gedaan. Ik moest om 11 uur m'n kamer uit en zou pas 's middags een andere kamer terug krijgen. Ik begreep deze aktie niet geheel, maar maakte ook niet uit. Rugzak afgegeven bij de receptie en de stad in gegaan. Bij het station was een klein festival aan de gang met wat optredens en een hele berg vreetkraampjes. Daar geluncht. Door naar een outdoorwinkel. De rubberen doppen van mn wandelstokken waren versleten. Nu had ik al een paar reserve meegenomen maar die ben ik in de strijd kwijt geraakt. Mooie zaak gevonden die in alle outdoor behoefte kon voorzien, dus ook mijn doppen. Daarna richting het centrum en via wat leuke gezellige straatjes weer bij het kasteel uitgekomen. Het is inmiddels gelukkig droog en dan ziet alles er compleet anders uit. In het park van het kasteel een bankje opgezocht en een boekje gelezen. Daarna kasteel bezichtigd en via wat omzwervingen weer terug bij het hotel gelopen. Middagdutje gedaan en maar weer richting de foodmarket getogen. Dat was gisteren goed bevallen en werd inderdaad weer een succes.. Nu aan de babbel met een super verliefd stelletje. Toen hij even richting toilet was vertelde zij mij stiekem dat ze wel met hem wilde trouwen. Even voor de duidelijkheid, ze kenden elkaar al drie weken... Toen zij naar het toilet was vertelde hij stoer dat ze in hetzelfde hotel sliepen.. Vanavond ook voor het eerst een tapbiertje op met een bevroren schuimkraag. Heeeel bijzonder maar niet echt een meerwaarde..
Ondanks dat het net zo'n avond als de dag ervoor had kunnen worden toch ervoor gekozen om redelijk bijtijds af te haken want de volgende dag weer vroeg op voor de langste etappe tot nog toe.. Bijna 40 km met een paar klimmetjes. Helemaal op mezelf aangewezen. Ik ben er blij mee!!

Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik niet op m'n best qua emotioneel gestel naar Japan vertrokken. Als ik nu terug kijk naar de afgelopen twee weken, en ik zou cijfers toe moeten kennen, dan ben ik vanuit de eerste dagen qua persoonlijk gevoel, vanuit de dikke onvoldoendes, langzaam naar de zesjes gegaan. Niet voor wat ik hier allemaal meemaak, want dat zijn iedere dag dikke voldoendes. Zeker als het eten op tafel komt...Inmiddels kan ik voor mijn gevoel al dikke zessen schrijven, misschien al wel een klein zeventje. Ik ben heel blij dat ik het besluit heb genomen om deze reis te maken. Gelukkig heb ik nog bijna 5 prachtige weken voor de boeg om dit cijfer verder op te krikken..

Iedereen een vrolijk Pasen!!

  • 05 April 2015 - 19:45

    Willem:

    Wat waren dit weer leuke verslagen, fijn dat je weer beter in je vel zit.
    Ik geniet en leef mee met je interresante reis.

    Gr. Willem

  • 05 April 2015 - 19:48

    Willem:

    Top Philip - op naar de 10 - succes met de volgende 40 km

  • 05 April 2015 - 23:25

    Carolien En Co:

    HOI,
    fijn om te lezen dat het qua geestelijk gestel het lekker met je gaat!
    je hebt weer mooie foto's toegevoegd op fb.
    voor vandaag sterkte met de etappe en voor jou ook fijne paasdagen.
    liefs vanuit zwollywood xxx

  • 05 April 2015 - 23:54

    Ave:

    Fijn dat je weer uit het dal klimt
    Goed dat je zelfs de rust kunt vinden om een boekje te lezen.
    Je hebt je rustdag goed ingevuld dus kun je er weer tegenaan.
    Ik geniet ook erg van je verhalen.
    veel plezier al zal het best zwaar zijn om 40 kilometer te lopen.
    Nou Philip zet hem op he?
    Groetjes Ave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kōchi-shi

Japan, 88 tempels van Shikoku

Afgelopen jaar via de Camino Francess naar Santiago de Compostella gelopen. Thuis gekomen met een gevoel waar ik de hele wereld mee aan kon. Helaas bleek mijn wereld waarin ik verwachtte thuis te komen niet meer te bestaan. Een donderslag bij heldere hemel. Dus alle plannen aan de kant en alle energie gebruiken om een scheiding tot een goed einde te brengen. Na 5 lange maanden was dit een feit.

En dan...scheiding is rond en ik zit redelijk in m'n vel. Het leven gaat door, ik doe m'n best er het beste van te maken maar ben de laatste tijd super emotioneel....

Dus er moet iets gaan gebeuren...dat gevoel en de energie dat ik had opgebouwd in Spanje was onbeschrijfelijk. Als ik dat nog een keer terug kan krijgen....
Nagedacht over een tweede Camino, misschien Camino del Norte of toch maar de via Roma.... Of nog een keer hetzelfde als vorig jaar, de Camino Francess, zou dat weer zo mooi worden?
Tijdens de camino vertelde een van de medepelgrims over de 88 tempels van Shikoku... Japan.... Dat is een enorme uitdaging, zeker als je in tegenstelling tot vorig jaar, deze reis zonder je maatje gaat maken omdat hij nooit zo lang in een vliegtuig gaat zitten...

Afijn, na een paar weken wikken en wegen de knoop doorgehakt. Vrij gevraagd en een ticket besteld.... Japan, Shikoku, 88 tempels, 7 weken en een route van 1200km. 20 maart vertrek!

De gevoelens zijn gemixt. Heel gaaf dat ik dit mag en kan doen! Aan de andere kant ook heel spannend. Er lopen slechts een 1000 man per jaar deze route. (In tegenstelling tot de Camino waar alleen in augustus van vorig jaar al 52000 mensen in Santiago zijn aangekomen) De rest van de mensen die de tempels bezoeken doen dit per auto, trein, bus of fiets. Er wordt weinig Engels gesproken, de bewegwijzering is slecht, mijn Japans gaat niet veel brengen, etc, etc. Oftewel een heel groot avontuur vol onzekerheden en uitdagingen. Dat het maar snel 20 maart mag zijn!!

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2015

Donderdag 7 mei

07 Mei 2015

Woensdag 6 mei

06 Mei 2015

Dinsdag 5 mei

05 Mei 2015

Maandag 4 mei

04 Mei 2015

Zondag 3 mei
Philip

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 18080

Voorgaande reizen:

20 Maart 2015 - 08 Mei 2015

Japan, 88 tempels van Shikoku

Landen bezocht: