Woensdag 6 mei - Reisverslag uit Osaka, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu Woensdag 6 mei - Reisverslag uit Osaka, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu

Woensdag 6 mei

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip

07 Mei 2015 | Japan, Osaka

De één na laatste dag Japan... En daarna gaat het echt gebeuren! Naar huis. Ik kijk er naar uit. Maar eerst nog even genieten van alles dat Osaka te bieden heeft. Wederom heerlijk rustig aan gedaan en pas om 12 uur op stap. Vandaag beginnen we met een metro ritje naar Umeda station. Station Dobutsuen-Mae ligt om de hoek van mijn hotel. Altijd even puzzelen hoeveel je moet betalen. Systeem werkt verder prima. Je zoekt je bestemming op een overzichtsbord, hier staat een bedrag achter, dit gooi je in een automaat, kaartje komt eruit en vervolgens kun je met dit kaartje door de toegangspoortjes. Betaal je te weinig dan ga je levenslang de Japanse gevangenis in... Oh nee.. dan gaan de poortjes dicht als je het station uit wilt lopen en meldt je je bij een kantoortje om het te weinig betaalde alsnog te voldoen. En overal behulpzame werknemers die je van dienst willen zijn. Echt top! En de treinstellen zien er allemaal zo netjes uit. Geen graffiti, geen vervuiling, gestoffeerde zittingen. Echt een enorm verschil met Nederland. Zelfs nog geen crack rokende junks gezien...
Bij het Umeda station wacht de Umeda Sky Tower, een hoog gebouw van dezelfde ontwerper als het station in Kyoto en behoort architectonisch tot een van de 20 meest bijzondere gebouwen in de wereld. Maar eerst op zoek naar een adres voor de brunch. Een heel leuk zaakje gevonden waar ik, om alvast te wennen, een heerlijke westerse maaltijd op heb. Soep, steak, salade, gebakken aardappels, wijn, koffie en...... gegeten met een mes en een vork... Dat was wel weer even wennen... Mogelijk wel iets meer calorieën genuttigd dan strikt noodzakelijk...
Daarna naar de kapper. Wat een genot. Na 7 weken eindelijk weer gewoon een gemillimeterd koppie. De Umeda Sky tower was heel gaaf om te bezoeken. Boven nog een tijdje in de Skybar gezeten en daarna op de eerste verdieping van het gebouw naar.... de bioscoop. Spontane ingeving. Gevraagd naar een film die Engelstalig is en binnen niet al te lange tijd begint. De Engelse titel kon de beste man me niet vertellen, maar het was een muziek film. Laat ik het maar proberen, als het niets is kan ik altijd nog opstaan en weglopen. Het bleek een heerlijk filmpje te zijn. Ging over een muziek producer en een singer songwriter. De film heet "Begin again" en heeft afgelopen zomer al in de Nederlandse bioscopen gedraaid. Om een uur of 6 de bioscoop uitgerold en terug naar het hotel, omkleden en op weg naar de volgende toren. Tsutenkaku. Een toren die in het begin van de 20ste eeuw gebouwd is en 103 meter de lucht in gaat. Bovenin een mooi uitzicht over een verlicht Osaka. Tevens wat beeldjes van Billiken, "The God of Things As They Ought to Be." Dit figuur is volgens Wikepedia afkomstig uit het brein van een Amerikaanse kunst lerares welke hier in 1908 een patent op kreeg. De Japanners vinden het nog steeds fantastisch en laten we wel zijn, een god voor hoe de dingen zouden moeten zijn klinkt niet verkeerd... Daarna richting Mamba Station. Ik had gisteren een leuk straatje gezien waar ik wilde eten. Helaas, na een uur ronddwalen nog steeds deze straat niet gevonden. Gelukkig meer dan genoeg alternatieven. Het werd vandaag weer eens een BBQ restaurantje. Na het eten de avond afgerond in een populaire Ierse pub. Ook in Osaka rijden er 's nachts geen metro's, dus terug met de taxi. Dat blijft een avontuur. Wordt tijd dat ze die mannen een keer een navigatie setje geven voor hun Sinterklaas. Gelukkig had ik mijn Garmin bij me en kon ik de beste man de weg wijzen....

  • 07 Mei 2015 - 07:36

    Kees Joosten:

    Jammer voor je dat het er al weer bijna op zit! Het was in ieder geval een groot avontuur die je behoorlijk wat geestelijk bagage heeft meegegeven en een hoop stress heeft doen achterlaten. En dan een Japanse taxichauffeur die jij de weg moet wijzen, het moet niet gekker worden...

  • 07 Mei 2015 - 09:40

    Ave:

    Je hebt deze week na je 88 tempels avontuur ook niet stil gezeten.
    En hebt heel Osaka afgestruind.
    Wat een prachtige moderne stad.
    Geniet er nog maar van.
    Ik wens je goede reis terug
    lieve groetjes Ave

  • 07 Mei 2015 - 13:31

    Marion :

    Voor mij niet te omschrijven hoe deze reis van jou, voor mij was om vanaf hier de door jou, goed omschreven avonturen te lezen. Het heeft in ieder geval een grote indruk op me gemaakt . Het was spannend, grappig, fantastisch en soms ook emotioneel om te lezen.
    De verhalen zal ik zeker missen maar ik verheug me er ontzettend op om je weer te zien.
    Geniet nog even en daarna een goede reis terug . Tot zaterdag xxx

  • 07 Mei 2015 - 14:16

    Mar:

    Goede terugreis toegewenst ..
    Wat een avontuur heb jij beleefd. En afgevallen bovendien.
    Was leuk te volgen hoe je reis ging.
    Succes en tot binnen kort in t Hollandse kikkerlandje .

    Gr Mar

  • 07 Mei 2015 - 18:06

    Herman Joosten:

    Flip, ik heb enorm genoten en was soms erg ontroerd door je verhalen en avonturen.
    Wat jij allemaal niet in 7 weken weet te proppen ;-) Gelukkig heeft het je ook gebracht wat je er wilde vinden, rust in de kop en de blik weer op de toekomst gericht!
    Geniet van je laatste dag in Japan.

    Fijne terugreis en tot zaterdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Japan, 88 tempels van Shikoku

Afgelopen jaar via de Camino Francess naar Santiago de Compostella gelopen. Thuis gekomen met een gevoel waar ik de hele wereld mee aan kon. Helaas bleek mijn wereld waarin ik verwachtte thuis te komen niet meer te bestaan. Een donderslag bij heldere hemel. Dus alle plannen aan de kant en alle energie gebruiken om een scheiding tot een goed einde te brengen. Na 5 lange maanden was dit een feit.

En dan...scheiding is rond en ik zit redelijk in m'n vel. Het leven gaat door, ik doe m'n best er het beste van te maken maar ben de laatste tijd super emotioneel....

Dus er moet iets gaan gebeuren...dat gevoel en de energie dat ik had opgebouwd in Spanje was onbeschrijfelijk. Als ik dat nog een keer terug kan krijgen....
Nagedacht over een tweede Camino, misschien Camino del Norte of toch maar de via Roma.... Of nog een keer hetzelfde als vorig jaar, de Camino Francess, zou dat weer zo mooi worden?
Tijdens de camino vertelde een van de medepelgrims over de 88 tempels van Shikoku... Japan.... Dat is een enorme uitdaging, zeker als je in tegenstelling tot vorig jaar, deze reis zonder je maatje gaat maken omdat hij nooit zo lang in een vliegtuig gaat zitten...

Afijn, na een paar weken wikken en wegen de knoop doorgehakt. Vrij gevraagd en een ticket besteld.... Japan, Shikoku, 88 tempels, 7 weken en een route van 1200km. 20 maart vertrek!

De gevoelens zijn gemixt. Heel gaaf dat ik dit mag en kan doen! Aan de andere kant ook heel spannend. Er lopen slechts een 1000 man per jaar deze route. (In tegenstelling tot de Camino waar alleen in augustus van vorig jaar al 52000 mensen in Santiago zijn aangekomen) De rest van de mensen die de tempels bezoeken doen dit per auto, trein, bus of fiets. Er wordt weinig Engels gesproken, de bewegwijzering is slecht, mijn Japans gaat niet veel brengen, etc, etc. Oftewel een heel groot avontuur vol onzekerheden en uitdagingen. Dat het maar snel 20 maart mag zijn!!

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2015

Donderdag 7 mei

07 Mei 2015

Woensdag 6 mei

06 Mei 2015

Dinsdag 5 mei

05 Mei 2015

Maandag 4 mei

04 Mei 2015

Zondag 3 mei
Philip

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 18077

Voorgaande reizen:

20 Maart 2015 - 08 Mei 2015

Japan, 88 tempels van Shikoku

Landen bezocht: