Dinsdag 5 mei - Reisverslag uit Osaka, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu Dinsdag 5 mei - Reisverslag uit Osaka, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 5 mei

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip

06 Mei 2015 | Japan, Osaka

Vandaag weer verkassen naar een ander hotel en daarna nog één keer.... naar huis.. Wordt ook tijd want ik zag op Facebook iets voorbij komen van Dennis en Lisanne die een tweede Merlijn in de Klappeijstraat aan het opzetten zijn...
Vanmorgen om een uur of tien uitgecheckt, bagage achtergelaten in het hotel en eerst een ontbijtje gescoord. Ik ga een lokaal fastfood restaurant binnen, zet me aan de bar en krijg een hele preek van de serveerster. Wat blijkt... Er staat bij de ingang een machine, daar kies je je gerecht, je betaald deze machine, de machine geeft een bonnetje en dat geef je aan de serveerster. Een paar minuten later heb ik een bak rijst met vlees voor mijn neus. Vandaag eens opgelet en meerdere eetgelegenheden gevonden met zo'n soort machine voor de deur. Makkelijk als je je personeel niet vertrouwt met de kassa...
Daarna naar Osaka Castle. Een heel mooi bouwwerk dat vandaag door een groot deel van de Japanse bevolking is bezocht. Wederom een mega drukte!! Een drie kwartier in de rij gestaan om een kaartje te bemachtigen.. Maar niets mis mee. Het is inmiddels gelukkig mooi weer en dan is het geen straf om even buiten te moeten wachten. Het kasteel aan de binnenkant is een heel modern gebouw met daarin een museum. Op de 8ste verdieping het observatie dek. Prachtig uitzicht over Osaka. Daarna het park via de andere kant dan waar ik binnengekomen ben verlaten. Heerlijk sfeertje op zo'n mooie dag als vandaag. Volop bedrijvigheid. Ook nog een grote groep vogel spotters met dure camera's en enorme lenzen tegen gekomen in afwachting van een bijzondere roofvogel die zich wel vaker laat zien in dit park.
Na dit park terug richting het hotel, rugzak opgehaald en naar hotel Toyo. Een echt backpackers hotel. Dat ziet er uit als een goede keuze voor de laatste drie dagen. Eerst de was maar eens gedaan want in de laatste twee hotels was het daar niet van gekomen. Ik moet zeggen dat dit in Japan, zoals zoveel dingen, heel goed geregeld is. Ook hier weer meerdere wasmachines en drogers die elk voor 100 Yen hun werk doen. In de namiddag richting Shinsaibashi en Mamba getogen voor een stadswandeling die ik in de Lonely Planet gevonden heb. Het heeft even een uurtje geduurd voordat ik op de juiste route zat omdat de kaart in de Lonely Planet alles behalve gedetailleerd is. Voordeel is dat ik daardoor nog meer van het gebied gezien heb. Was echt een leuke wandeling. Alle grote en dure merken waren vertegenwoordigd maar in de smallere straatjes is ook nog steeds ruimte voor kleurrijke winkeltjes van kleine ondernemers. Bij de Apple store de eerste iWatch gezien. Bij Mamba bevind zich het uitgaansgebied van Osaka, Dotombori. Op een hoek een groot krab restaurant met een eigen fanshop voor de deur. Dat moet wel een highlight zijn. Na een half uurtje een tafel weten te bemachtigen en een 5 gangen krab menu verorberd.. Wederom een culinair feestje... Verder de hele avond door deze uitgaanswijk gestruind. Een leuke stop was een kleine whiskey bar in, zo niet, een nog kleiner steegje. Iedere kruk had z'n eigen deur naar buiten. De zaak was te smal om achter elkaar langs te lopen, dus gewoon een bar met 10 krukken en 10 toegangsdeuren. Om een uur of 11 gingen de meeste zaken sluiten. Mooi moment om terug richting het hotel te gaan. In de huiskamer van het hotel nog wat nagebabbeld met een Engelse en twee Franse medebewoners. Het was wéér een lekker (bevrijdings) dagje....

  • 06 Mei 2015 - 08:41

    Kees Joosten:

    Vieren ze in Japan op 5 mei ook Bevrijdingsdag? Eh....oh nee!

  • 06 Mei 2015 - 08:49

    Dennis En Lisanne:

    Hoi Philip,

    Ik hoor dat er binnekort een sushirestaurant open gaat in de klappeijstraat:p. Na bijna 7 weken moet je dat toch wel onder de knie hebben! Geniet van je laatste dagen en tot snel! Ik moet vrijdag werken helaas maar zaterdag zal ik (Dennis) wel langskomen. Liefs lisanne en Dennis

  • 06 Mei 2015 - 10:09

    Ave:

    Wat heerlijk dat je het nog steeds naar je zin hebt en daarbij nog van alles tegen komt.
    Mooi dat je deze dagen nog had na de 88 tempels.
    goed systeem het eten bestellen via een soort machine.
    Wel weinig contact met het personeel lijkt mij.
    Nou Fippie voor de laatste dagen in japan veel plezier.
    Groetjes Ave


  • 06 Mei 2015 - 13:48

    Yvonne Eggie:

    Wauw, het lijkt een eeuwigheid geleden en toch ook nog maar gisteren dat je wegging. Maar je hebt het gehaald! En uiteraard ben je nog dezelfde persoon, maar ik denk ook dat je na een paar van deze reizen nooit meer rust vindt in een hotelletje aan de Spaanse kust, haha. Niet dat dat wat uitmaakt natuurlijk. ;)
    Eerst maar weer terug naar je eigen honk en daar je draai vinden. Geniet nog even en goeie reis straks. Oja, en bedankt voor de verhalen. :-)

  • 06 Mei 2015 - 22:06

    André:

    Zo ook weer bijgelezen , leuk zeker weer even de toerist uithangen. Als je zo door gaat met eten en drinken zal dat maatje ( 32 ) van je wel niet lang duren . Zo te zien en te lezen ben je flink aan het nagenieten. Veel plezier nog de laatste dagen in Japan . Goeie terugreis en tot zaterdag ben benieuwd of ik je nog herken ( zonder buikje haha).
    Groetjes
    André

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Japan, 88 tempels van Shikoku

Afgelopen jaar via de Camino Francess naar Santiago de Compostella gelopen. Thuis gekomen met een gevoel waar ik de hele wereld mee aan kon. Helaas bleek mijn wereld waarin ik verwachtte thuis te komen niet meer te bestaan. Een donderslag bij heldere hemel. Dus alle plannen aan de kant en alle energie gebruiken om een scheiding tot een goed einde te brengen. Na 5 lange maanden was dit een feit.

En dan...scheiding is rond en ik zit redelijk in m'n vel. Het leven gaat door, ik doe m'n best er het beste van te maken maar ben de laatste tijd super emotioneel....

Dus er moet iets gaan gebeuren...dat gevoel en de energie dat ik had opgebouwd in Spanje was onbeschrijfelijk. Als ik dat nog een keer terug kan krijgen....
Nagedacht over een tweede Camino, misschien Camino del Norte of toch maar de via Roma.... Of nog een keer hetzelfde als vorig jaar, de Camino Francess, zou dat weer zo mooi worden?
Tijdens de camino vertelde een van de medepelgrims over de 88 tempels van Shikoku... Japan.... Dat is een enorme uitdaging, zeker als je in tegenstelling tot vorig jaar, deze reis zonder je maatje gaat maken omdat hij nooit zo lang in een vliegtuig gaat zitten...

Afijn, na een paar weken wikken en wegen de knoop doorgehakt. Vrij gevraagd en een ticket besteld.... Japan, Shikoku, 88 tempels, 7 weken en een route van 1200km. 20 maart vertrek!

De gevoelens zijn gemixt. Heel gaaf dat ik dit mag en kan doen! Aan de andere kant ook heel spannend. Er lopen slechts een 1000 man per jaar deze route. (In tegenstelling tot de Camino waar alleen in augustus van vorig jaar al 52000 mensen in Santiago zijn aangekomen) De rest van de mensen die de tempels bezoeken doen dit per auto, trein, bus of fiets. Er wordt weinig Engels gesproken, de bewegwijzering is slecht, mijn Japans gaat niet veel brengen, etc, etc. Oftewel een heel groot avontuur vol onzekerheden en uitdagingen. Dat het maar snel 20 maart mag zijn!!

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2015

Donderdag 7 mei

07 Mei 2015

Woensdag 6 mei

06 Mei 2015

Dinsdag 5 mei

05 Mei 2015

Maandag 4 mei

04 Mei 2015

Zondag 3 mei
Philip

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 18213

Voorgaande reizen:

20 Maart 2015 - 08 Mei 2015

Japan, 88 tempels van Shikoku

Landen bezocht: