Zondag 3 mei - Reisverslag uit Kobe, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu Zondag 3 mei - Reisverslag uit Kobe, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu

Zondag 3 mei

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip

04 Mei 2015 | Japan, Kobe

Deze dag maar eens heel rustig beginnen. Om een uur of negen uit m'n bed gekomen. Verslag van gisteren geplaatst, afscheid genomen van Ivan en om een uur of half elf richting het station van Wakayama geslenterd. De bestemming voor vandaag: Takarazuka, wie kent het niet... Op ca 2uur met de trein vanuit Wakayama. Eerst anderhalf uur naar Osaka en daar overstappen en nog een half uurtje door naar het beloofde land... Het ligt ten westen van Osaka. Eerst maar eens inchecken in het hotel en daarna richting Kobe. De stad die 1995 door een enorme aardbeving is getroffen waarbij alleen in Kobe al 5000 mensen om het leven zijn gekomen. Een half uurtje met de metro brengt me naar Kobe. Zodra ik het station uit kom begeef ik me in een enorme mensen massa. Alsof alle Japaansers afgesproken hebben om op zondag naar Kobe te gaan. Van de gevolgen van de aardbeving is niets meer van te zien. Maar dat is natuurlijk ook al weer zo'n 20 jaar geleden... Er is nog wel een herdenkingspark bij de haven. Het is een moderne grote stad. In een van de winkelpassages een Levi's store gevonden want een normaal Aziatisch broekje gaat niet meer om mijn kuiten passen. Heerlijk, na al die weken weer een normale spijkerbroek aan. En..... Maatje 31.....
Daarna de gehele verdere middag door de stad en langs de haven gezworven. Bij de haven was het heel gezellig. Een vrijmarkt waar alle mogelijke zooi te koop werd aangeboden, life muziek, acrobaten en een Duits bierfeestje inclusief de benodigde Duitse bekende biermerken als Warsteiner en Paulaner en niet te vergeten, curry wursten!
Daarna naar en enorm gebouw dat de naam Estation de Kobe droeg. Waar ik dacht de Japanse versie van het Grand Central Station gevonden te hebben, bleek het een gebouw te zijn dat enkel en alleen bestond uit trouwzalen! Niemand die met mij het huwelijksbootje in wilde stappen, dus maar weer verder gelopen. Uiteindelijk in China Town geëindigd. Ik had me de hele dag al verheugd op een goede Chinese keuken. Dat idee had ik niet als enige opgevat. Wat een gekkenhuis. Rijen mensen van tientallen meters lang, wachtend voor de restaurants in afwachting van een plekje. Nog nooit zulke rijen gezien om een hap eten te bemachtigen.. Dus verder doorgelopen naar de minder populaire tenten en daar na 10 minuten wachten een tafeltje bemachtigd. Tsingtao! Das lang geleden. Chinees bier. Garnalen gebakken in thee bladeren en nog een paar andere gerechtjes. Viel niet tegen maar ik heb het wel eens beter getroffen. Inmiddels was het zachtjes gaan regenen. Dat is lang geleden. De laatste druppels vielen de dag dat ik terugkwam uit Hiroshima. Mooi moment om afscheid te nemen van Kobe terug en richting het hotel te gaan.
Het hotel beschikt over een prachtige onsen met buitenbad op de bovenste verdieping van het hotel. Hier heerlijk een uurtje liggen bijkomen van het geslenter door die prachtige stad. Morgen ochtend richting het volgende hotel, hotel Keihan Kyobashi.

  • 04 Mei 2015 - 10:03

    Kees Joosten:

    Spijkerbroek maatje 31? Dat zal wel de lengtemaat zijn geweest, kleine eunuch!

  • 04 Mei 2015 - 11:55

    Ave:

    Jammer dat je deze laatste dagen in Japan niet samen met Herman kan beleven.
    Die lange rijen voor voedsel hebben mensen die de oorlog hebben meegemaakt ook ervaren.
    Deze conclusie borrelt bij mij naar boven dat heeft te maken met het feit dat het 4 mei is.
    Wat heerlijk zeg een kleine maat spijkerbroek.
    Ben benieuwd wat je volgende verslag ons brengt.
    Ik kijk er in ieder geval weer naar uit.
    Lieve groetjes Ave

  • 04 Mei 2015 - 12:29

    Francois-san:

    Hoi Philip,
    Echt nooit van gehoord Takarazuka............, Kobe echter wel, goede keuze.
    Je zoekt niet alleen plekken met een oude geschiedenis, maar ook met een nieuwe.
    En ook nog lekker ontspannen, On top of your hotel!!!
    De locaties van je volgende hotels in Osaka zijn ook prima.
    De eerste in de buurt van het Osaka-castle.
    En de tweede, om de hoek bij Sinsekai market, dit ligt zoals gezegd, vlak bij de diergaarde en een mooi park. Maar je zult ook vanuit je hotel de enige achtbaan midden in een stad kunnen zien. Verder zit je vlak bij Tennoji station, van daar uit één rechte weg met de trein naar Nara (zeker doen).
    Shinsaibasi zit trouwens midden tussen je twee hotels in.
    Veel plezier nog de komende dagen.

  • 04 Mei 2015 - 23:52

    Marion:

    Dat dacht ik al maat 31, lengte maat kleine 32 omdat lengte maat 30 bijna nooit te koop is,in Nederland dan. En ja kuit maten worden helemaal niet gemaakt helaas. Gelukkig heb je toch een passende broek gevonden. En ja je hebt nu waarschijnlijk een small i.p.v. large t. Shirt.
    Ook een knappe prestatie. Er zullen heel wat vrienden jaloers zijn op zo'n figuurtje. Dat je nog geen bruidje tegengekomen bent is mij een raadsel maar je hebt nog een paar dagen dus wie weet????? Have fun xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kobe

Japan, 88 tempels van Shikoku

Afgelopen jaar via de Camino Francess naar Santiago de Compostella gelopen. Thuis gekomen met een gevoel waar ik de hele wereld mee aan kon. Helaas bleek mijn wereld waarin ik verwachtte thuis te komen niet meer te bestaan. Een donderslag bij heldere hemel. Dus alle plannen aan de kant en alle energie gebruiken om een scheiding tot een goed einde te brengen. Na 5 lange maanden was dit een feit.

En dan...scheiding is rond en ik zit redelijk in m'n vel. Het leven gaat door, ik doe m'n best er het beste van te maken maar ben de laatste tijd super emotioneel....

Dus er moet iets gaan gebeuren...dat gevoel en de energie dat ik had opgebouwd in Spanje was onbeschrijfelijk. Als ik dat nog een keer terug kan krijgen....
Nagedacht over een tweede Camino, misschien Camino del Norte of toch maar de via Roma.... Of nog een keer hetzelfde als vorig jaar, de Camino Francess, zou dat weer zo mooi worden?
Tijdens de camino vertelde een van de medepelgrims over de 88 tempels van Shikoku... Japan.... Dat is een enorme uitdaging, zeker als je in tegenstelling tot vorig jaar, deze reis zonder je maatje gaat maken omdat hij nooit zo lang in een vliegtuig gaat zitten...

Afijn, na een paar weken wikken en wegen de knoop doorgehakt. Vrij gevraagd en een ticket besteld.... Japan, Shikoku, 88 tempels, 7 weken en een route van 1200km. 20 maart vertrek!

De gevoelens zijn gemixt. Heel gaaf dat ik dit mag en kan doen! Aan de andere kant ook heel spannend. Er lopen slechts een 1000 man per jaar deze route. (In tegenstelling tot de Camino waar alleen in augustus van vorig jaar al 52000 mensen in Santiago zijn aangekomen) De rest van de mensen die de tempels bezoeken doen dit per auto, trein, bus of fiets. Er wordt weinig Engels gesproken, de bewegwijzering is slecht, mijn Japans gaat niet veel brengen, etc, etc. Oftewel een heel groot avontuur vol onzekerheden en uitdagingen. Dat het maar snel 20 maart mag zijn!!

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2015

Donderdag 7 mei

07 Mei 2015

Woensdag 6 mei

06 Mei 2015

Dinsdag 5 mei

05 Mei 2015

Maandag 4 mei

04 Mei 2015

Zondag 3 mei
Philip

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 18217

Voorgaande reizen:

20 Maart 2015 - 08 Mei 2015

Japan, 88 tempels van Shikoku

Landen bezocht: