Donderdag 16 april - Reisverslag uit Unomachi, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu Donderdag 16 april - Reisverslag uit Unomachi, Japan van Philip Ouden - WaarBenJij.nu

Donderdag 16 april

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip

17 April 2015 | Japan, Unomachi

Na een heerlijk ontbijt, met op eigen verzoek geen rauw ei maar een omelet, om even over zeven op pad gegaan. En m'n benen voelen weer als vanouds! Direct een stevig tempo opgepakt en non stop de eerste 20km weg getikt. Nog twee oude bekenden tegengekomen en daarna geen pelgrim meer gezien. De eerste 20 km zijn redelijk vlak. Het restaurant waar ik van plan was te lunchen, was toen ik er voorbij kwam, helaas nog gesloten. En volgens m'n boekje kom ik weinig meer tegen onderweg. Ik heb nog 3 rijstballen en een pakje met gedroogde zeewiervelletjes vanuit m'n lunchbox van gisteren. Die bederven niet snel. En nog 2 Snelle Jelle's, ontbijtkoek, die ik als noodrantsoen vanuit Nederland heb meegenomen. Ideaal voor momenten zoals nu.
Daar moet ik het maar mee doen. Op de 20km eerst de ontbijtkoek en 10km verderop, heerlijk in het zonnetje, die vreselijke rijstballen met de zeewiervelletjes die tenminste nog iets aan smaak toevoegen. Dan waren de picknick momentjes in Spanje iets beter verzorgd. Maar ja, eigen schuld. Had ik m'n trip van vandaag maar beter moeten plannen.
Het was verder een heerlijke wandeling. Geen slangen tegengekomen. Niet heel bijzonder qua uitzichten maar wel een leuke wandeling, voornamelijk door de bossen. En het was flink werken om op de 800 meter te geraken. Het onderkomen van vannacht, Fuegatika, was een verrassing. In plaats van een normale Japanse kamer vandaag een eigen appartement! Woon/slaapkamer, keuken, badkamer, balkon en toilet. En alles zag er keurig uit. Eten beneden in het restaurant. Hier werd ik blij verrast met een leuke vrouw uit Zuid Afrika met een B&B in Frankrijk en erg reislustig. Deed goed om weer even normaal met iemand te kunnen praten.
Het eten was wederom een feestje. Veertien schaaltjes met allerlei heerlijkheden. Moest weer even denken aan die Hollander uit de film....
In het restaurant een goed werkende WIFI. Blog bijgewerkt, wat foto's geplaatst en nog even met m'n broertje kunnen babbelen.

  • 17 April 2015 - 08:26

    Kees Joosten:

    Rauwe eieren en Bulgaarse yoghurt, dat lijkt mij geen goede combinatie om de dag mee te beginnen als je verder bijna niemand tegenkomt. Hoe doe je dat trouwens als je zo'n dag tegen niemand aan kan ouwehoeren? Niets voor jou, lijkt mij. Het is mij sowieso een raadsel dat je steeds geweldige avonden zegt te hebben, terwijl je nauwelijks met iemand kan communiceren?

    Hoe dan ook, hou vol en niet te nauw kijken (want dat doen die Japannezen al!).

  • 17 April 2015 - 12:26

    Ave:

    Goed dat je die Snelle Jelle nog bewaard had.
    Je weet goed te bekijken wanneer je zoiets nodig hebt.
    Ben je na die koek nog een stukje extra gaan lopen?
    Heerlijk een eigen appartement dat voelt vast goed na allerlei ontberingen van de afgelopen tijd.
    Veel plezier maak er wat moois van
    Groetjes Ave

  • 17 April 2015 - 16:17

    Arthur:

    Hoi Flip,

    Het is me gelukt ! Ik ben bij met lezen. Nu bijhouden. Begint al weer op te schieten zo. Je doet het prima ! Je ligt prima op schema en houdt zoals het er nu uitziet mooi tijd over om te relaxen. Appeltje eitje. Respect hoor !

    Ik ben wel bang dat als je terug bent Asuka (lokaal O'houts sushi restaurant) voor jou voorlopig off limits is. Moeten we iets anders verzinnen om een hapje te gaan eten.

    Ik hoef niet te zeggen: ga door, want dat doe je toch wel. Als is het alleen al op karakter. Top man !

    En vooral: geniet er van !!!!!


  • 17 April 2015 - 20:54

    Yvonne:

    Hey, Flip, ben net als mijn voorganger ook weer bij met lezen. Steeds toch weer indrukwekkend en zo leuk je verhalen te volgen....zal idd wel lastig zijn om weinig te kunnen praten....ik zou dat in ieder geval wel errug moeilijk vinden...:-), nou, veel loopplezier weer

  • 17 April 2015 - 23:16

    Willem:

    Hey Flip,

    Ik heb een paar dagen niet gelezen maar vanavond weer bij.
    Ook alle foto's weer bekeken en wat ziet Het er mooi en schoon uit.
    Prachtig hoe je alles beschrijft in je blog.

  • 17 April 2015 - 23:56

    Ingrid En Joop:

    Niets voor mij, zo,n tablet. Vandaag eens niet de dag begonnen met je blog maar ermee geëindigd. Wel zitten In Berlijn. Kennelijk een onbekende stad voor dit vernuftig stukje digitale techniek. Ik heb het een keer of zes opnieuw moeten typen voordat het er juist stond. Leuk hier. (WARFSTEIÑËR IN OVERVLOED). Wel voelen ons al echte Chinezen. Morgen soms 5 minuten de bus uit voor een foto momentje. NIHOU zal ik maar zeggen. Af en toe ook tijd om zelf een deel van de stad te verkennen.

    Hier gelukkig geen slangen, tenminste,als je dat serpent van een wijf niet meerekent die overal wat op te zeuren heeft. Ik heb schoonzus een paar keer kunnen behoeden voor een fors aantal jaren achter de tralies. Maar voor de rest is het hier Fantastisch!!!

    ZO TE ZIEN EN TE LEZEN GAAT IE NOG OK. Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Unomachi

Japan, 88 tempels van Shikoku

Afgelopen jaar via de Camino Francess naar Santiago de Compostella gelopen. Thuis gekomen met een gevoel waar ik de hele wereld mee aan kon. Helaas bleek mijn wereld waarin ik verwachtte thuis te komen niet meer te bestaan. Een donderslag bij heldere hemel. Dus alle plannen aan de kant en alle energie gebruiken om een scheiding tot een goed einde te brengen. Na 5 lange maanden was dit een feit.

En dan...scheiding is rond en ik zit redelijk in m'n vel. Het leven gaat door, ik doe m'n best er het beste van te maken maar ben de laatste tijd super emotioneel....

Dus er moet iets gaan gebeuren...dat gevoel en de energie dat ik had opgebouwd in Spanje was onbeschrijfelijk. Als ik dat nog een keer terug kan krijgen....
Nagedacht over een tweede Camino, misschien Camino del Norte of toch maar de via Roma.... Of nog een keer hetzelfde als vorig jaar, de Camino Francess, zou dat weer zo mooi worden?
Tijdens de camino vertelde een van de medepelgrims over de 88 tempels van Shikoku... Japan.... Dat is een enorme uitdaging, zeker als je in tegenstelling tot vorig jaar, deze reis zonder je maatje gaat maken omdat hij nooit zo lang in een vliegtuig gaat zitten...

Afijn, na een paar weken wikken en wegen de knoop doorgehakt. Vrij gevraagd en een ticket besteld.... Japan, Shikoku, 88 tempels, 7 weken en een route van 1200km. 20 maart vertrek!

De gevoelens zijn gemixt. Heel gaaf dat ik dit mag en kan doen! Aan de andere kant ook heel spannend. Er lopen slechts een 1000 man per jaar deze route. (In tegenstelling tot de Camino waar alleen in augustus van vorig jaar al 52000 mensen in Santiago zijn aangekomen) De rest van de mensen die de tempels bezoeken doen dit per auto, trein, bus of fiets. Er wordt weinig Engels gesproken, de bewegwijzering is slecht, mijn Japans gaat niet veel brengen, etc, etc. Oftewel een heel groot avontuur vol onzekerheden en uitdagingen. Dat het maar snel 20 maart mag zijn!!

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2015

Donderdag 7 mei

07 Mei 2015

Woensdag 6 mei

06 Mei 2015

Dinsdag 5 mei

05 Mei 2015

Maandag 4 mei

04 Mei 2015

Zondag 3 mei
Philip

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 18156

Voorgaande reizen:

20 Maart 2015 - 08 Mei 2015

Japan, 88 tempels van Shikoku

Landen bezocht: